نشانه ی روز :
Careless man canalization icon. Cartoon of careless man canalization vector icon for web design isolated on white background

سوال 38 قدم یک / آیا تاکنون وقتی در معرض یک خطر جدی قرار گرفته ام نسبت به آن بی تفاوت بوده ام یا اتفاق افتاده که به خاطر اعتیادم قادر به حمایت از خود در برابر خطر نباشم؟(توضیح دهید)

خطر جدی ؟ چیزی که جانم ، سلامتم ، آزادی ، امنیت شغلی ، ، عاطفی ، خانوادگی ، روحانی و در کل زندگیم رو به چالش بکشه ؟ وقتی فکر می کنم بله . زمانی که دچار بیماری فعال بودم و درگیر عادتهای بیمار گونه و خودمحورانم بودم ، غلام حلقه به گوش صدای شیطانی پنهان در درونم بودم که فقط خواسته های اون رو عملی می کردم . گویی دیگه چیزی اهمیتی نداشت … جسم ؟ جان ، سلامتی ؟ بارها جونم رو خودم به دستور بیماری به خطر انداختم . مثل کسی که مسخ شده بود و هیچ اهمیتی برای جونش قائل نبود . امنیت شغلی ؟ تمام چراغ خطرهای نابودی شغلم رو می دیدم و مثل کسی که در خوابه کوچکترین احساسی نسبت بهش نداشتم . خانواده ؟ اصلا نمی دیدمشون ، براحتی زندگی خانوادگی در حال از هم پاشیدن رو می دیدم و به دستورات بیماریم می رسیدم . روحانی ؟مگه خطر روحانی هم داریم ؟ بله !!! خطرناکترین خطر اونیه که خدا رو و روحت رو از تو بگیره ، چون بعدش دیگه چیزی برای از دست دادن نخواهی داشت … و من اجازه دادم بیماری هر چه می خواهد با من بکنه …

ولی این یعنی چی ؟! این یعنی غیر قابل اداره شدن زندگی . یعنی وقتی به این بیماری بها بدی در خطری ! انواع خطرهای جدی … و یادمون نره بیماری فقط عادت اصلی ما نیست .

یه خورده بیشتر فکر کنیم … کدوم یک از نواقص اخلاقیمون همینقدر خطر برامون ایجاد کرد ؟ بخاطر شهوت چه کارهایی کردی که در معرض خطر جدی قرار گرفتی ؟ نا صادقی چطور ؟ چه دروغهایی گفتی که آبرو و اعتبارت رو زیر سوال برده ؟ طمع چطور ؟ بگم ؟ بگممممم؟ :-)

آره عزیز دل . این شیطان هر بار که بهش بها بدم من رو به سمت خطر میبره . و هر وقت دیدم در معرض خطر هستم و بی تفاوتم ، باید بفهمم که پای بیماری وسطه ، فوری باید به ساحل امن بهبودی پناه ببرم . به آغوش خداوندی که تمام امنیت دنیا رو به من هدیه میده … باشد که قدر بدونم .

کانال تلگرام مسیر آرامش، دوازده قدم آرام: این روبرو کلیک کنید شاید باز شه! ورود به تلگرام با یاروشکن 😂 می تونید در تلگرام این رو سرچ کنید : aram12steps

Check Also

عدم سلامت عقل

سوال سوم قدم دو / چه کار هایی کرده ام که حالا وقتی به آن ها نگاه می کنم ، باورم نمی شود که من واقعاً چنین کاری را کرده باشم؟ آیا خود را در شرایط خطر ناکی قرار داده ام؟ آیا رفتار هایی کرده ام که حالا از آن خجالت زده باشم؟ چگونگی آن شرایط را توضیح دهید .

خوب ، رسیدیم به بررسی بخش دیگری از عدم سلامت عقل ، انجام کارهای باور …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *