نشانه ی روز :
روشن بینی
اصل روحانی روشن بینی

اصل روحانی روشن بینی

یکی از اصول روحانی که در بهبودی معجزه ها می کنه اصل روحانی «روشن بینی» یا OPEN MINDNESS

یه تعریف دل نشین از یه سایت خارجی الان دیدم :

روشن بینی عبارت است از تمایل به جستجوی فعالانه شواهدی بر خلاف عقاید ، برنامه ها یا اهداف مورد علاقه فرد و سنجش عادلانه این شواهد در صورت وجود. روشن بین بودن به این معنی نیست که فرد بلاتکلیف ، مردد یا ناتوان در فکر کردن برای خود است !

خوب یه خورده قلمبه سلمبه بود ، پس بریم سراغ تعریفای خودمون فقط خواستم قدرم رو بدونید …

روشن بینی که در موردش صحبت می کنیم  دقیقا نقطه ی مقابل فکر بسته است . فکر بسته چیه ؟ در زمان بیماری فعال و هر زمان که بیماری من فعال میشه ، من مثل یه روبات که تنها مرجع آگاهیش یه فلش 16 گیگ توی سرشه ، فقط به همون کله روجوع می کنم … و تازه این فلش کله ی من ویروسی هم به اسم بیماری داره ! و روبات ما هیچ ورودی جدیدی برای آگاهی و اطلاعات سالم و جدید هم نداره … تصورش رو بکن …

و روشن بینی یعنی اینکه این روبات ما اجازه ی ورود اطلاعات جدید رو بده ، بررسیشون کنه ، احتمال بده که درست باشن ، حتی اجازه ی ویروس کشی بده تا اطلاعات قدیمش پاکسازی بشن و به سرچشمه ی بی نهایتی از اطلاعات و امکانات جدید وصل بشه !

چون عادت ندارم زیاد بحث رو کامپیوتری کنم از این بخش هم بگذریم …

روشن بینی یعنی جلوی هر احتمال یه شاید یا ممکنه بذارم و چشم و گوشم و مغزم رو برای ورود احتمالات جدید باز بذارم . هر چیزی رو چون با دانسته ها یا افکار من نمی خونه فوری رد نکنم و یه نه نیارم جلوی همه چیز !

معنیش این نیست که همه چیز رو بپذیرم ، اما معنیش اینه که راه رو برای پذیرش چیزهای جدید باز کنم ، درک کنم که من عقل کل نیستم ، همیشه چیزهای بهتر می تونه وارد زندگیم بشه ، همیشه چیزهای مفیدتر هم میتونم یاد بگیرم .

و این اصل روحانی یه معجزه در زندگی من ایجاد کرد ، یاد گرفتم که اگه خدا یه دهن داده ، دو تا گوش داده که بفهمم حداقل دو برابر باید گوش کنم ، بشنوم ، یاد بگیرم و همه چیز از وقتی شروع شد که دهنم رو بستم و ذهنم رو باز کردم … وااااای چه معجزه ای در زندگیم اتفاق افتاد ..

هر چیزی رو که شنیدم علیرغم اینکه یه آلارم توی سرم همیشه میگفت نه ، ولش کن ، امکان نداره … این اصل روحانی می گفت شاید راست باشه ، ممکنه درست بگه !

و درها باز شد … از آنجایی که من همواره باورهام رو دارم زندگی می کنم ، این اصل روحانی زندگی من رو عوض کرد ، چون باورهای جدید به زندگیم وارد شد … قدرش رو بدونید که هر چه بیشتر روشن بین باشید ، تغییرات شگفت انگیز در راه هستن …

کانال تلگرام مسیر آرامش، دوازده قدم آرام: این روبرو کلیک کنید شاید باز شه! ورود به تلگرام با یاروشکن 😂 می تونید در تلگرام این رو سرچ کنید : aram12steps

Check Also

اصل روحانی روشن بینی

سوال 35 قدم دو / امروز در زندگی چگونه از خود روشن بینی نشان می دهم ؟

مهم نیست که ما بدانیم این نیروی برتر چگونه می خواهد به ما کمک کند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *