نشانه ی روز :
من نمی توانم خدایا تو می توانی
من نمی توانم خدایا تو می توانی

سوال 13 قدم سه /آیا در بهبودی زمانهایی بوده که احساس کنم که اراده و زندگیم را به دست خود گرفته ام ؟ چه چیز باعث هشدار به من شد ؟ چه اقدامی کردم تا خود را به قدم سوم دوباره متعهد کنم ؟

در نسخه انگلیسی دو نکته ی ظریف وجود داره :

سوال میگه : آیا در دوران بهبودیم زمانهایی بوده که مچ خودمو بگیرم و ببینم خیلی ظریف اراده و زندگیمو پس گرفتم! 

سوال داره میگه حواست باید جمع باشه ، بیماری خیلی زرنگه و یه وقت به خودت میای و می بینی ذره ذره ذره خدا رو از زندگیت بیرون کرده و خودش نشسته داره دستور میده و ما بی خبریم !!! 

خوب باز هم جوابی در قالب سوال : از امروز باید هوشیار تر باشم و به نشانه ها بیشتر توجه کنم …

یه وقتایی هست که احساس می کنی کنترل همه چی از دستت در رفته ، زمانهایی که به تنهایی هر کاری می کنی نمی تونی کاری رو انجام بدی ، جاهایی که می فهمی چیزی از توانت خارجه ، جاهایی که هرچی زور میزنی به نتیجه ی دلخواه نمی رسی ، وقتایی که می بینی باز در حال خسارت زدن هستی ، زمانهایی که احساسات ناخوشایندی رو تجربه می کنی ، وقتهایی که داری به خودت و دیگران آسیب می زنی ، وقتایی که از درون آشفته ای و افکارت دارن راه خودشون رو می رن ، وقتایی که متوجه میشی بیماریت فعاله … اونجاست که باید یاد این سوال بیافتی و از خودت بپرسی : «باز شیطون رفته تو جلدت ، باز اراده ی شخصی و هوای نفست اومده وسط ؟ باز داری بر اساس بیماری رفتار می کنی ؟ باز یادت رفته خدایی هست ؟ باز نشستی جایگاه خدا رو گرفتی و دنبال نتیجه ای ؟ باز به تنهایی داری تلاش می کنی ، سپردن امروزت کجاست ؟»

و این سوالات می تونه شرایط رو یکدفعه عوض کنه … اصلا زیبایی قدم سه و تصمیمش اینه که هر لحظه ای تشخیص دادم دارم بر اساس اراده شخصی ، بیماری و هوای نفس تصمیم می گیرم ،یاد خداوند و اصولم بیافتم ، یادم بیافته کجام و دارم کجا میرم ، یادم بیافته آیا خواست خدا در زندگیم جاریه ؟ آیا کاری که دارم می کنم خداپسندانست ؟ با اصولم می خونه ؟

باید بعضی وقتها با درد به عجزم پی ببرم تا برگردم سر نقطه ی عجز و تسلیم و دوباره تصمیم قدم سه رو تجدید کنم … یادم نره ، هر جا که من نتونم ، خدا قطعا می تونه … هر چیزی رو که من ندونم ، خدا قطعا می دونه …

کانال تلگرام مسیر آرامش، دوازده قدم آرام: این روبرو کلیک کنید شاید باز شه! ورود به تلگرام با یاروشکن 😂 می تونید در تلگرام این رو سرچ کنید : aram12steps

Check Also

تسلیم

سوال 32 قدم سوم / قدم سوم چگونه به من کمک می کند تا اصل تسلیم که در قدم یک ودو تمرین کرده ام را تقویت کنم و توسعه دهم ؟

امشب شلوغش نمی کنم  و ساده می نویسم … تسلیم قدمهای قبل رو یه مرور …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *