نشانه ی روز :

سوال 39 قدم یک / آیا بیماری ام باعث شده به دیگران خسارت بزنم ؟ توضیح دهید

خیلی رک بگم . حاصل بیماری من چیزی جز خسارت نبوده و نیست ! یعنی لحظه ای فکر نکنید امکان داره از روی بیماری عمل کنم و حاصلش خسارت زدن به خودم و دیگران نباشه . حاصل عمل از روی صحبتهای این شیطان چطور ممکنه خیر باشه ؟!

اما آیا سوال می خواد حال من رو خراب کنه و برم بشینم فک کنم چی کار کردم و به کی خسارت زدم ؟ نه ! اصلا الان بعد از درک سوال دیگه دست از سر خودتون و گذشته بردارید ، لازم نیست به خسارتها که به دیگران وارد کردید زیاد فکر کنید (چون در قدمهای 4 ، 8 ، 9 ، 10 مشکلات و خساراتمون رو از لحظه ی به دنیا اومدنمون تا امروز رو لیست خواهیم کرد و براش راه حل و جبران خواهیم یافت ).

از طرفی هم وقتی فکر می کنم یه بخش بیماری من این بود که فکر می کردم من که به کسی آسیبی نزدم ! پس آسون هم از کنارش عبور نکنیم . بذارید یه نگاه به گذشته بکنیم … آسیب جسمی ، مثلا چه کسایی رو در عاداتم شریک کردم ، چقدر بخاطر خشمم ، شهوتم ، بی ملاحظگیم به دیگران خسارت جسمی وارد کردم ؟ چقدر بخاطر خودمحوریم و اصرار روی خواسته هام به زندگی و روحیه و سرنوشت دیگران آسیب زدم ، چقدر آسیب روانی بخاطر حتی حضورم برا دیگران وارد کردم ، چقدر بخاطر رفتارم اطرافیانم سرزنش شدن یا احساس گناه ، خجالت ، نگرانی کردن ؟ تمام اینها شامل آسیب میشه …

ولی در کل هدف سوال اینه که این بذر رو در سرم بکارم :

هر گاه در حال آسیب زدن به فردی هستم ، یعنی غیر قابل اداره ام ، اسیر بیماری شدم و فورا باید به خودم بیام و بدونم که بیماریم فعاله … همین آگاهی کمک بزرگی میکنه در رسیدن به زندگی آگاهانه و شناخت بیماری .

 

کانال تلگرام مسیر آرامش، دوازده قدم آرام: این روبرو کلیک کنید شاید باز شه! ورود به تلگرام با یاروشکن 😂 می تونید در تلگرام این رو سرچ کنید : aram12steps

Check Also

سوال 5 قدم دو / آیا بواسطه ی بیماری به خود یا دیگران صدمه فیزکی و جسمی رسانده ام ؟

همه می دونیم و میگیم مگه آدم عاقل به خودش یا دیگران صدمه میزنه ؟اما …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *