نشانه ی روز :
قرار گرفتن سر راه خداوند
قرار گرفتن سر راه خداوند

سوال 28 قدم سه / آیا مواقعی بوده که من قادر نبوده ام ، از سر راه خداوند کنار روم و برای نتیجه کاری به او اعتماد کنم ؟ توضیح دهید .

جواب سوال برای من کمی خجالت آوره ، ولی بله … چه بسیار موارد که به خداوند اعتماد نکردم و خواستم خودم نتیجه ای رو رقم بزنم . این سوال باید ما رو به فکر فرو ببره . خدایی رو که می شناسم و بهش اعتقاد دارم در زندگی من چقدر واقعیه ، چقدر می تونه کار کنه ، چقدر می تونه حضور داشته باشه ؟ چقدر بهش اعتماد دارم ؟ آیا فقط در موردش حرف میزنم یا به حرفهای خودم اعتقاد هم دارم ؟

وقتی هزاربار داخل سایت گفتم خدا کار نمی کنه ، شاهکار می کنه ، وقتی وقت عمله ، وقتی وقت سپردنه به شاهکارهاش ایمان دارم ؟ یادمه یه عزیزی میگفتم خدا که نمیاد این پایین نقصای من رو ازم بگیره … ولی واقعیت برای من اینه که خدا همین پایین هست و جز او کی می تونه نواقصم رو ازم بگیره ؟!

وقتی پای لذتهام ، داشته هام ، هوس هام و کلی چیزای دیگه میشه دست و دل من میلرزه که به خداوند اعتماد کنم و پام رو توی کفشش نکنم … نقش خودم رو که بازی کردم ، بعد شروع میکنم تقلا برای خدایی کردن  وحاصل همیشه نا آرامی برای منه ، وگرنه پای من در کفش خدایی جا نمیشه … 

خیلی وقتها با بیماریم (شیطان) قرار مدار میذارم که من رو به خواسته های دلخواهم برسونه و نسبت به اصولم بی وفا میشم و فکر می کنم می تونم به نتیجه دلخواهم برسم . (دریغ که عهد بستن با این بیماری و شیطان هم جز حسرت و شکست برام نیاورده و نمیاره ) .

هر جا که بی ایمان میشم ، هر جا که خودمحور میشم ، هر جا که بیماریم فعال میشه ، هر جا که به خداوند اعتماد نمی کنم ، هر وقت از نقطه ی عجز و تسلیمم خارج میشم ، شروع می کنم سر راهش قرار گرفتن ….

یه جاهایی هم هست که بخاطر درک ناقصم از خداوند فکر می کنم من از اون در رقم زدن بهترین نتیجه تواناترم !!! عجیب نیست ؟! آیا وقتش نشده بهش اعتماد کنم ، وقتش نشده عملا در زندگیم ببینمش ، ببینم چه کارهایی کرده و می تونه بکنه ، حد و حدودم رو بدونم و از سر راهش کنار برم تا شاهکارش رو در زندگیم ببینم …

خوبه که در این سوال چند مثال هم بزنید تا روشن بشه که وقتی سر راه خدا قرار گرفتیم نتیجه چی شد …

مثلا برای قطع مصرف عادتم با فرمولهای من درآوردی چقدر تلاش کردیم ؟ نتیجه چی شد ؟ برای رسیدن به پول از چه راههای کجی رفتیم ، نتیجه چی شد ؟ برای تغییر دیگران کجاها تلاش کردیم ، نتیجه چی شد ؟

کانال تلگرام مسیر آرامش، دوازده قدم آرام: این روبرو کلیک کنید شاید باز شه! ورود به تلگرام با یاروشکن 😂 می تونید در تلگرام این رو سرچ کنید : aram12steps

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *