نشانه ی روز :

راز پمفلت ها / چیزهایی که هر روز باید با خودم مرور کنم

دیدم طاقتم نمیگیره فقط سوال قدم کار کنم و این روزهایی که به لطف مراقبه در حال پیاده روی درکهای آنی دوباره شروع به جوشیدن کردن حیفه که ننویسم .

بحث امروزمون در رابطه با یکی از چیزهاییه که توی جلسات دوازده قدمی تا بحال ساده از کنارش می گذشتم و ناگهان امروز راز بزرگی رو برام روشن کردن… یکی از رازهایی که این انجمن ها تونستن کاری غیر ممکن رو ممکن کن ، پاک موندن اعضاشون …پمفلت ها …اینها مطالبی هستن که هر روز و هر بار در شروع و پایان جلسات خونده میشن و در طول روزها ، ماهها و سالها کار خودشون رو می کنن .

اما نکته اینجاست که روش کار اینها برای هر کسی می تونه اثر بخش باشه . این پمفلتها به ترتیب به شرح زیر هستن که بعد در موردشون صحبت می کنیم .

  • معتاد کیست/ چرا اینجا هستیم /برنامه na چیست /چگونگی عملکرد/فقط برای امروز/ما بهبود پیدا می کنیم/سنتهای دوازده گانه

 

وآنچه بر من امروز آشکار شد این بود که مرور اینها بطور روزانه برای هر راهرو معنوی ای لازمه … توی قرآن 37 بار واژه ی فراموشکار برای انسان به کار برده شده ! پس ما یه جورایی فراموش کاریم و باید بطور روزانه یک سری چیزها رو با خودمون مرور کنیم . چه باید بکنم ؟

من باید روزی یکبار با خودم مرور کنم !

  • اول اینکه من کی هستم ، مشکلم چیه ؟
  • دوم اینکه دارم چیکار می کنم ؟ برای چی دارم این مسیر رو میام
  • سوم اینکه مسیرم چیه
  • چهارم اینکه دقیقا چطور باید این مسیر رو بپیمایم
  • پنجم برنامه ی امروزم برای حرکت در مسیرم چیه
  • ششم چک کردن امیدم که سوخت حرکتمه
  • هفتم چارچوبهام رو مرور کنم ، قوانینی که برای موندم در مسیر باید چک کنم

 

اگه این سوالها رو بطور روزانه از خودم نپرسم و اگه اینها رو هر روز با خودم مرور نکنم یه روز میرسه که یادم می ره کی هستم ، کجا هستم ، چه میکنم ، راهم چی بود ، مسیرم کدوم بود و دارم روی چه چیزهایی پا میذارم … خاصیت این بیماری بدجور فراموشکاریه …

از طرفی رازی بزرگ در پمفلت فقط برای امروز نهفتست که یک روز به تفصیل باید در موردش بنویسم …

 

کانال تلگرام مسیر آرامش، دوازده قدم آرام: این روبرو کلیک کنید شاید باز شه! ورود به تلگرام با یاروشکن 😂 می تونید در تلگرام این رو سرچ کنید : aram12steps

2 comments

  1. آقا به من رحم کن من بیمارم
    وقتی می گی رازی هست و نمی گی دیوونه میشم( خخخخ)
    یه کمش رو بگو آرام عزیز

    • سعید جان این مطلب رو که کامنت گذاشتی خوندم ، خودم هم کیف کردم !!!! 🙂 وقتایی که می نویسم نمی دونم چی می نویسم و از کجا میاد ، حتی بعضی وقتها توی جلسات قدمم خودم از درکهای این سایت می خونم و باورم نمیشه اینا رو خودم گفتم ! حالا راز از من می خوای ؟!
      ولی خیلی ساده که بگم ، فقط برای امروز در حقیقت یه جورایی خلاصه ی تمام برنامست ، یه مقاله دیدم که چقدر قشنگ تمام بندهای ترازنامه قدم ده رو توی فقط برای امروز نشون داده بود ! یه روزی که زندگیم آشفته بود و بعد از ده سال فقط یک بند فقط برای امروز : فقط برای امروز برنامه ای خواهم داشت و سعی خواهم کرد به بهترین شکل ممکن به آن عمل کنم رو آوردم توی زندگیم ، و زندگیم زیر و رو شد ! فقط یک بندش !!! یه برنامه ی روزانه نوشتم شامل 16 مورد و تا شب تیک می زدم ، دیدم حال و احساس من دقیقا وابسته به تعداد تیک هایی که برنامه خورده وصله !
      اینم یه راز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *