نشانه ی روز :

سوال 14 قدم یک / آیا من فکر میکنم که در باره اعتیاد و بهبودی به اندازه کافی اطلاعات و دانش دارم تا بتوانم رفتارم را قبل از اینکه از کنترل خارج شود.مهار کنم؟

یکی از بخش های بسیار قدرتمند انکار که گاهی حتی بعد از دهها سال در مسیر آرامش بودن ، آنچنان آرام در مانفوذ میکنه که ممکنه به خودمون بیایم و ببینیم داریم با توهم بهبودی ، مسیر بیماری ، با توهم ایمان مسیر شرک ، با توهم رشد داریم مسیر سقوط رو می پیماییم ! (ترسناک شد ، نه ؟!)

بهش میگم توهم دانایی و توانایی !

بذارید ببینیم در این حالت انکار در سرمون چه میگذره و بیماری چی ها می گه (پرانتزای بعدی که می بینید منم ، بیماری نیستا :-)) !

بعد از مدتی بودن در مسیر (و فرق زیادی نمی کنه چه مدت) بیماری (در قالب یک من فرزانه ! ) شروع به صحبت می کنه که خوووب ، خدا رو شکر دیگه اونقدر آگاهی داری و دانایی که دیگه اوسای کار شدی ! تو دیگه قدم کار کری ، تو دیگه رهجو داری ، کلی آدم ازت کمک می خوان ، تو دیگه چندساله توی بهبودی و مسیر آرامشی ، تو دیگه بیماری (درد) و بهبودی (درمان) رو خیلی خوب میشناسی ، دیگه مگه ممکنه شکست بخوری ؟ دیگه توانایی این رو داری که به محض اینکه این بیماری عوضی (دقت کن ! به خودش فحش داد!)  اومد دیگه تو گولش رو نمی خوری (در حالی که همین الان داری گولشو می خوری و نمی دونی !!!) تو می تونی کنترلش کنی !(کنترل ؟!؟!؟! مگه داریم ، مگه میشه ؟!) و به همین سادگی می تونه با همین حس شیرین دانایی و توانایی ما رو به جایی برسونه که فرسنگها با راه درست فاصله داره و داره در قالب ذهن فرزانه به ما دستوراتی در قالب بهبودی برای اهداف خودش می ده …

دستوراش در شرایطی که این نوع انکار رو درک نکنم و مچش رو نگیرم اینجور میشه : تو به اندازه کافی جلسه رفتی ، بشین خونه و مطالعه کن … تو به اندازه ی کافی مطالعه کردی ، بشین مراقبه کن ، مراقبه لازم نداری ، تو نفس کشیدنتم مراقبس !!! کتابا چیز جدیدی برای تو ندارن … تو خودت اوسای کاری به راهنمایی گرفتن نیاز نداری … اصلا تو به مسیر احتیاج نداری ، خودت فوت آبی … و کم کم می گه تو از خواصی ، اونا عوام هستن که باید یه سری چیزها رو رعایت کنن … و با همین فرمون به خودت که بیای می بینی نا کجا آباد هستی …

 

امروز می دونم که برای کسی که فیلتری از جنس شیطان در سرش داره ، من می دونم معنا نداره ( و بعدها متوجه میشیم که در من نوری هم وجود داره که هر چه لازم باشه بدونم در من روشن می کنه و با کمکش دانا میشم اما بحث اینجا در مورد توهم داناییه ) و برای کسی که بیماری ای در وجودش هست که تیشه به ریشه ی خودش می تونه بزنه و تواناییهاشو قبلا دیده که از انجام چه کارهای ساده ای عاجزه ، من می تونم بی معنیه (و باز می گم که به “من می تونم” دقت کن ، در من یاوری قدرتمند وجود داره که تمام تواناییهامو با وجودش خواهم یافت من نمی تونم ، ولی اون می تونه )

من به تنهایی هرگز به اندازه کافی دانایی و توانایی ندارم که بتونم این بیماری مهلک که در درونم هست رو کنترل کنم ، چیزی به نام کنترل در من وجود نداره !  من به کمک خداوند ، مسیر آرامش ، اصولی که رعایت می کنم و دوازده قدم فقط می تونم فقط برای امروز بیماری رو در نقطه ای از حرکت باز بدارم و امروز رو به زیبایی زندگی کنم … روزهای بعد هم همینطور ….

 

آخرشم با مصرع مولانا تمام کنم :

هر که نادان ساخت خود را پیش او دانا شود

کانال تلگرام مسیر آرامش، دوازده قدم آرام: این روبرو کلیک کنید شاید باز شه! ورود به تلگرام با یاروشکن 😂 می تونید در تلگرام این رو سرچ کنید : aram12steps

Check Also

انکار

سوالات انکار قدم یک تمام شد ، اما انکار هرگز تمام نمیشه ، درکی جدید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *