نشانه ی روز :

سوال 39 قدم چهار /آیا تاکنون رابطه دوستانه و صمیمانه ای را قربانی روابط روماتیک کرده ام ؟

پیش نوشت !!! :آخ آخ این سوال بود که آتشی به جان انجمنهامون انداخت چون در ویرایش قبلی کتاب (و البته نسخه انگلیسی) نوشته بود دوستی های افلاطونی را فدای روابط رومانتیک کرده ام و دیگه بیا و درستش کن ! خود افلاطون که هیچ ، کل فلاسفه انقدر در مورد اینکه دوستی افلاطونی چیه و رومانتیک چیه دچار سوتفاهم های عجیب نشدن و دم کمیته نشریات گرم که راحتمون کرد و سوال رو اینجور نوشت !!!

خوب سوال داره ازت میپرسه ای شیطون جذاب ! کجاها تا یه رابطه با جنس مخالف (یا در کل ارتباط عاشقانه و رومانتیک ) رسیدی ، سه سوته رفقا و خانواده و … رو فراموش کردی و حتی سر مسائلی که در مورد رابطه ایجاد شد اون بندگان خدا رو قیچی کردی ؟! یا به قول خودمون آدم فروشی کردی ؟!

چرا اصلا چنین سوالی رو داره ازم می پرسه ؟!

میان نوشت : !!! بذارید یه تجربه ی کمی مرتبط رو باهاتون در میون بذارم … روزای اولی که وارد برنامه شده بودم و به توصیه ی راهنمام تمام روابط رومانتیکم هم قطع کرده بودم ، دیدم دائم دارم احساس تنهایی می کنم و می نالم که چقدر تنهام … و بیماری دائم تشویقم می کرد که پیشنهاد راهنمام رو بپیچونم و به یه رابطه ی رومانتیک وارد بشم ! اصلا این فکر که چقدر تنهام و تنهایی اذیتم می کنه و هیچی رو ندارم و … توی سرم بد جور می چرخید تا یک روز مچ بیماری رو گرفتم ! از آرام پرسیدم تنهایی ؟! گفت آوره ، خعلی … گفتم هم قدمی هات چی ؟ کنارتن ؟ گفت خو آره ، ولی کسی که باهاش راحت درد دل کنم … گفتم با راهنمات راحت درد دل نمی کنی ؟گفت خو چرا ! ولی خو کسی که درکم کنه ، گفتم رفیقای نزدیک بهبودیت که تمام روز باهاتن ، در تماسید ، دائم التفریحم که هستید … اینا درکت نمی کنن ؟ گفت خو چرا … ولی … و ساکت شد ، ساکت شدم !!! من تنها نبودم …

بله عزیزان ، روابط بی نظیری در زندگیم بود ، خانواده ای که دوستم داشتن و حامیم بودن ، دوستانی که درکم می کردن ، راهنمایی که قابل اعتماد بود و قضاوتم نمی کرد و وقتش شبانه روز در اختیارم بود و کلی آدم که نمی ذاشتن من تنها باشم !!! من تنها نبودم !!! پس مشکل چی بود ؟! آهااااا بیماری من روابط اصطلاحا افلاطونی من رو که بر اساس عشق بلاعوض بود دوست نداشت !

بیماری من چون در روابط رومانتیک دست و بالش برای خسارت زدن و استفاده از نواقصی مثل شهوت رانی و کنترل و قضاوت و طمع و خشم و حسرت و خیانت و … بازتر بود ، بیشتر دوست داشت !

نمی گم روابط رومانتیک بد هستن ها ! اتفاقا رابطه ی رومانتیک سالم یکی از بزرگترین نعمتهای خداوند و بسیار بسیار زیبا و جلوه گر عشق خداونده !

اما می تونه پاشنه ی آشیل ما هم باشه وقتی که تعادل و سلامت عقل رو به کار نگیرم و درک نکنم ، ارتباطات من همه ارزشمند هستند ! هم روابط رومانتیک سالمم ، هم ارتباطات دوستانه ، خاننوادگی و عشق های معنوی و افلاطونی و انجمنی من ! یکی از روابطم رو نباید بخاطردیگری لگدمال کنم ! 

آره دیگه در پایان میگم شیطون جذاب ، نپیچون ، قیچی نکن 🙂

کانال تلگرام مسیر آرامش، دوازده قدم آرام: این روبرو کلیک کنید شاید باز شه! ورود به تلگرام با یاروشکن 😂 می تونید در تلگرام این رو سرچ کنید : aram12steps

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *