نشانه ی روز :

سوال 7 هفت قدم دو 2 /تعادل زندگی من چگونه بر هم خورده است؟

یک جمله ی زیبا از کتاب : نداشتن سلامت عقل به معنی از دست دادن جنبه ، تناسب و اعتدال است .

بیماری من بیماری از دست دادن تعادل و تناسبه … و عقل سالم ، زندگی با بهبودی زندگی متعادله !

یه نگاهی بکنیم به زندگیمون در حالت بیماری فعال و مرور کنیم چطور تعادلش به هم خورده . 

وقتهایی که خودم رو از همه ی دنیا مهم تر می دونم ، مشکلاتم رو بزرگترین مشکلات دنیا می دونم … دیگران و مشکلات و مسائلشون رو ندیده می گیرم . وقتایی که بخاطر اینکه تعادل از دستم خارجه فکر می کنم مسئول تغییر همه دنیام ، شروع می کنم به کارهای افراطی برای حل مسائلی که اونقدرا هم با اهمیت نیستن ، مثلا برای مسائل محل کارم (که حتی گاهی بخشهاییش به من مربوط هم نیست )  خانوادم رو فراموش می کنم … یا برعکس ، برای تفریح و با خانواده بودن کارم رو  همینجوری رها می کنم ، یا وقتایی که حتی برای رفتن پی یافتن معنای زندگی  دست از کار و خانوادم می کشم و مرتاض میشم ! 

این سه مثال رو زدم تا با یکی از اصول بهبودیم آشنا بشیم : مثلث بهبودی (که البته هر چی گشتم در هیچ نشریه ای پیداش نکردم ولی به من جواب داده ! 

مثلث بهبودی ، کار ، خانواده

جنبه ی تعادل و تناسب در اینها یک زندگی آرام و سالم و متعادل به من هدیه می کنه . حالا این سه بخش رو باز کنیم .

بهبودی : جنبه ی معنوی و روحانی و مسیری هست که من برای رشد شخصیم انتخاب کردم . پس در کنار اصول انجمن و دوازده قدم تمام انشعاباتش رو هم شامل میشه ، برای من ورزش ، عبادت ، رشد شخصی ، مطالعه و تمام اینها هم در بهبودی می گنجه 

کار : گاهی کار رو مساوی پول در ذهنم قرار می دم ولی کار خیلی بیش از این حرفهاست ، در کنار پول (این عنصر مقدس زندگی) ، کار حداقل هشت ساعت ذهن من رو به خودش مشغول می کنه ، به من احساس هدفمندی میده ، از من فردی اجتماعی تر میسازه ، حس مفید بودن و استفاده ی سالم از انرژیم همه ی اینها دست در دست هم میده که بیماری من آروم بگیره و یک سوم روزم رو با کمترین فعالیت بیماری بگذرونم و در کنار اون در حین کار کلی دجربه ی جدید از بیماری و بهبودیم هم بدست میارم . تازه اگر در جهت رسالت شغلیم حرکت کرده باشم کارم تفریحم هم هست و کلی حال خوب دیگه هم بهم میده . 

خانواده : افرادی که در کنار اونها عشق رو تجربه می کنم ، افرادی که من رو بی نقاب می بینن و کیفیت زندگی من بشدت تحت تاثیر اونهاست . افرادی که برای من پر از فرصت رشد و لذت هستن . کسانی که می تونم در کنارشون حس امنیت ، آرمش و عشق رو تجربه کنم و کلی خدمت کردن رو باهاشون تجربه کنم . در کنار خانواده شارژ میشم و آماده میشم برای باقی قسمت های زندگیم پر نشاط تر باشم . 

من باید این سه بخش رو در زندگیم داشته باشم و جنبه ی تعادل و توازن رو بین اینها برقرار کنم . واقعیت امر اینه که مهم ترین ضلع این مثلث برای من بهبودی هست ، چون به محض اینکه تعادلم رو از دست میدم و کمرنگ میشه ، دو جنبه ی دیگه ی زندگیم به ناگاه شروع به از هم پاشیدن می کنه . حتی اگه به ظاهر غرق در خدمت به خانواده و کار باشم و بعنوان مثال جلسات و تماس با راهنما رو فراموش کنم ، می بینم که شروع می کنم به خسارت زدن در محل کار و به خانواده … در کل هنر تعادل برقرار کردن به بین این سه رو بیاموزیم تا با سلامت عقل و با بهبودی و آرامش زندگی کنیم ….

نداشتن تعادل در هر بخش زندگی یعنی عدم سلامت عقل ، هر جا که متوجه شدیم یه جای کار می لنگه فوری باید یادمون باشه که باید در این بخش سریع به بهبودی رجوع کنم ، از خداوند ، راهنما ، مشورت ، اصول کمک بگیرم تا تعادل به زندگیم برگرده … 

کانال تلگرام مسیر آرامش، دوازده قدم آرام: این روبرو کلیک کنید شاید باز شه! ورود به تلگرام با یاروشکن 😂 می تونید در تلگرام این رو سرچ کنید : aram12steps

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *