نشانه ی روز :

سوال 14 قدم دو /آیا هرگز چیزی را باور داشته ام بدون اینکه برای اثبات آن چیز دلیل و مدرک مشهودی وجود داشته باشد . آن چگونه تجربه ای بود ؟

سوال جالبیه … اصلا منظور سؤال چیه ؟

در فرآیند به باور رسیدن بیماری من یک ابزار انکار دیگه داره که باید این فرصت رو با کارکرد این سوال ازش بگیریم  .

بیماری پاشو تو یه کفش می کنه که به کی به چی ایمان بیارم ؟ چیو باور کنم من که چیزی ندیدم ، چیزی تجربه نکردم ، اصلا چرا باید به چیزی که شخصا تجربش نکردم رو باور کنم  ؟

خوب چند نکته به ذهنم میرسه  … اول یه جمله که تازگی شنیدم و به عمق روحم نفوذ کرد : ایمان واقعی ایمانیه که وقتی هنوز ندیدیش بهش باور داشته باشی … وگرنه وقتی جلوی چشم باشه که باور کردن هنر نیست ! 

دوم : درسته که چیزی رو تجربه نکردم ، اما از روی نشانه هاش ، از روی تجربه ی دیگران ، از روی روشن بینی و اعتماد به نشانه هاش ، از روی نتایجی که کسانی که باور کردن گرفتن می تونم باورش کنم . و این باور نویافته کم کم در من به ایمانی قلبی تبدیل خواهد شد … مهم اینه که به باور رسیدن یه فراینده ، قرار نیست با تمام وجود ، قلبی و عمیق و خیلی کار درست باشم … کافیه قدم بردارم ، حرکت کنم ، سعی کنم و باور کم کم به وجود میاد … 

یه سوال وقتی دکتر دارویی رو بهم میده ، در مورد فرآیند کارکرد دارو ، مواد تشکیل دهنده ، روش کار و … سوال می کنم یا نگاه می کنم ببینم این دکتر و این دارو برای چه کسایی کار کرده ؟ بهتر شدن ؟

نکته ی دیگه اینه که برای رفتن به یک مسیر هزار کیلومتری لازم نیست تمام جاده رو ببینم ، کافیه چند متر جلوترم رو ببینم و حرکت کنم … در این فرآیند هم همینطوره … انگار یک نفر مسافرت نره و بگه اگه من همه ی مسیر رو با چشمای خودم نبینم حرکت نمی کنم ! اصلا ممکن نیست ، من به نقشه ، به کسایی که رفتن ، به خودم در مسیر اعتماد می کنم و قدم بر می دارم …

و در آخر : شیطون جذاب ! :)) خوب فکر کن ببینم تا حالا چه راههایی رو (اونم آگاهانه و به غلط )رفتی که حتی کورسویی امید به آخرش نبوده و تا تهش رفتی ؟ چه چیزایی رو باور کردی که همه ی دنیا می گفتن اشتباهه !!! و تو بی منطق با همه ی وجودت باورش کردی و تا مرز نابودی براش جنگیدی ؟ حالا که هزاران نفر پیشنهاد یک مسیر نورانی رو برای رسیدن به آرامش ، سلامت عقل ، رشد و زندگی پاک که خودشون تجربه کردن و داری میبینی رو بهت می دن کله ی تو داره میگه تا نبینم باور نمی کنم ؟ :)) 

 

اند نوشت (بازم کشف جدید ) : تصویر این پست مربوط به فیلم wild 2014 هست … دیدنش حس بینظیری به من میده …  

 

کانال تلگرام مسیر آرامش، دوازده قدم آرام: این روبرو کلیک کنید شاید باز شه! ورود به تلگرام با یاروشکن 😂 می تونید در تلگرام این رو سرچ کنید : aram12steps

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *