نشانه ی روز :

سوال 49 قدم دو / درک من از قدم دو چیست ؟

وقتی که آماده می شویم تا به قدم سه برویم ، باد چند لحظه صبر کنیم و ببینیم که از کارکرد قدم دو چه به دست آورده ایم . این که پس از کارکردن هر قدم درک خود ار آن قدم را روی کاغذ بیاوریم ، کمک می کند تا بهتر اصول روحانی نهفته در آن قدم برای ما جا بیفتد .
دیروز اتفاقا یه درک قشنگ توی جلسه قدم اومد که با شما در میون میذارمش …
 
 
خوب به این عکس نگاه کنید … یک مربع خاکستری بر روی یک مربع سفید درسته ؟ نه درست نیست !!! این دو مربع همرنگ هستن … ذهن ماست که داره بر اثر خطا میگه اینا همرنگ نیستن ! بله دوست خوبم ! (اونقدر برام باورناپذیر بود که مجبور شدم ببرم تو فتوشاپ و سیستم تشخیص رنگ و ببینم قطعا این دو تا همرنگ هستن ! ) حالا بیا ربطش بدیم به عدم سلامت عقل … من توی کله ی خودم یک بیماری دارم که وقتی فعال باشه چیزهایی غیر واقعی و غلط رو بطوری به من دیکته می کنه که برای من بصورت قطعی به نظر من درست میاد و من به چیزهایی که میگه شک نمی کنم ! در حقیقت یک فیلتر خطای دید میذاره روی احساسات و افکار من و هر دو رو گمراه می کنه و حاصل میشه رفتار دیوانه واری که در حقیقت بر اثر عدم سلامت عقل من اتفاق می افته ! 
خوب این نا امید کنندست و حالا قدم دو ، قدم امید چی میگه : میگه نیرویی برتر از مغز و ذهن و بیماری و تو هست که می تونه مشکل تو رو حل کنه ، اگه بخوای و دعوتش کنی به زندگیت … روش کار این نیرو اینطوره که یک روز یک روز به تو دیدی صحیح (احساسات ، افکار و در نتیجه اعمال صحیح ) هدیه می ده ، به شرطی که یک روز یک روز در مسیرش حرکت کنی و کارهایی که برای در مسیرش بودن لازمه رو انجام بدی .. نتیجه چی میشه ؟
 
 
خوب ، قدم دو خیلی ساده به من گفت بیماری من نوعی دیوانگیه سراسر تکرار اشتباه و انتظار نتیجه ی متفاوت و از دست دادن جنبه ی تعادل و کنترل … و درمانش دست نیرویی برتر از منه و به من وعده داد با ایمان ، امید و اعتماد یاد میگیرم مثل ادمهای سالم زندگی کنم و به نوعی این سلامت عقل در طول فرآیند به من بر می گرده … یه جاهایی درک می کنم که من مثل خیارشور هستم که هرگز دیگه خیار نمیشه … یعنی ذهن و کله ی من شاید هرگز مثل آدمهای عادی نشه ، اما در مسیر بهبودی و با کمک یک نیروی برتر یاد می گیرم که می تونم مثل آدمهای عادی و قطعا زیباتر از اونها هم زندگی کنم … (گاهی شکلی مثل شکل بالا جلومه ، بیماری میگه نگاه کن ، دو رنگه !!! و من با کمک فتوشاپ (برنامه) درک می کنم که داره دروغ میگه و علیرغم اینکه دو رنگ می بینم ، خیلی راحت می پذیرم که منم که دارم اشتباه می بینم و مثل دو مربع یک رنگ باهاش برخورد می کنم …)
کانال تلگرام مسیر آرامش، دوازده قدم آرام: این روبرو کلیک کنید شاید باز شه! ورود به تلگرام با یاروشکن 😂 می تونید در تلگرام این رو سرچ کنید : aram12steps

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *