نشانه ی روز :

سوال 10 قدم 6 / لیست نواقص خود را بنویسید و هر یک را کوتاه تعریف کنید .

دلیل توقفم دراین سوال اینه که دارم با تمام انرژی و توان روی این بحث کار می کنم تا بخوبی درکش کنم و خودم هم هنوز سؤالات زیادی دارم و دارم از صدها نفر کمک می گیرم تا بتونم به بهترین نتیجه برسم. و تا اینجا حتما با اخلاقم آشنا شدید، سعی می کنم دانش تحویل کسی ندم و چیزی رو که درک، لمس و تجربه نکردم به اینجا منتقل نکنم. 

در حال حاضر درک من اینه که نقص ها اول اینکه عملکرد نیستن! نقص ها در درون من و توی سر من هستن و می تونن موتور محرک اعمال باشن،در لیست هایی که در اینترنت هست چیزهای عجیب زیادی می بینم مثل چک کشیدن بیش از حد! سیگار کشیدن! رعایت نکردن بهداشت و … از نظر من اینها هیچکدام نقص نیست، بلکه اعمالی است که از روی نواقص اتفاق می افته! 

وقتی عملکردها رو از لیست های نواقص حذف کنم، مقدار زیادی مشخص میشه قراره چیکار کنم، یعنی باید نگاهی به درونم و اخلاق و خلق و خو و شخصیتم بندازم و گیر و گرفت هاش رو پیدا کنم ..

حالا باز به دو دیدگاه میرسیم: بعضیا میگن هزاران نقص شخصیتی وجود داره، بعضی ها میگن فقط هفت تا ، هشت تا ، ده تا و … نقص وجود داره، من میگم هر دو درست میگن! تعداد زیادی نقص شخصیتی وجود داره که از چند نقص اصلی سرچشمه میگیرن. 

یه دیدگاه دیگه هست که بعضی احساسات رو نقص می دونن، مثلا نقص ترس، نقص خودکم بینی…. در مورد این هنوز نظر قطعی ندارم، می دونم اینا با هم متفاوت هستن ، در عین حال ترسو بودنه انگار با حس ترس فرق می کنه و ایشالا به زودی به نتیجه می رسم و توی سایت می گم .

یه مورد دیگه هم بحث تفاوت نواقص اخلاقی و کمبودهای شخصیتیه که در تحقیقاتم به دو تا نامه از بنیانگزار انجمن های دوازده قدمی رسیدم که گفته بود عزیزان دلم! توی یه جمله کلی نقص نقص کرده بودم، ترجیح دادم یه اصطلاح دیگه به کار ببرم گفتم کمبود و ما هم سخت نمی گیریم. 

حالا بریم سراغ ترازنامه و یه لیست خوشگل و مفصل ایشالا تهیه کنید.(تهیه کنید، کلک منه! خودم فعلا دارم از زیرش در میرم)

یه مورد دیگه هم به ذهنم میرسه، دنبال نواقص خودتون نگردید! لیست قدم شش رو در مورد تمام نواقص اخلاقی که وجود داره بنویسید! درسته که ما در مورد خودمون و نواقصمون قراره به شناخت برسیم اما معتقدم همه ی ما پتانسیل داشتن همه ی نواقص اخلاقی رو داریم! اگه امروز شهوتران نیستی و هیچ مشکلی هم باهاش نداری و حتی معتقدی نقص شهوت در درونت نیست، باید بدونی اگه یه روز یک دفعه به خودت اومدی و وسط این نقص بودی، اگر به خودت اومدی و دیدی این نقص در تو فعال شده، اون موقع می خوای چیکار کنی؟ بهتر نیست امروز بشناسیش و لیستش کنی؟ 

شروع کن و از خدا کمک بخواه، در این مسیر پرس و جوی زیادی کن و ازت یه خواهش دارم: 

لطفا بعنوان یک خدمت ارزشمند هر لیستی که تهیه کردی رو همینجا با من و سایر عزیزانم به اشتراک بگذار . 

منم وقتی لیست مورد نظرم رو تهیه کردم با شما به اشتراک میگذارم.

کانال تلگرام مسیر آرامش، دوازده قدم آرام: این روبرو کلیک کنید شاید باز شه! ورود به تلگرام با یاروشکن 😂 می تونید در تلگرام این رو سرچ کنید : aram12steps

4 comments

  1. غرور:باد کردن خودمونه …میخواهیم احساس بی ارزشی خودمون رو پوشش بدیم

    • غرور: غره شدن و افتخار کردن به ارزشهایی که ارزش نیستن، داشته هایی که نداریم، یا داشتنش جای افتخار نیست، غرور خودم رو برتر از هر چیز دیگری دیدن، بر اساس معیارهای اشتباهی … ممنونم از مشارکتتون

  2. سلام آرام ،از قدم ۶ به بعد جواب سوالات نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *