نشانه ی روز :

سوال 21 قدم 5 / نگاه واقع بینانه به خود چه ارتباطی با فروتنی دارد ؟

(این اولین پست 1402 هست، پس اگه داغ داغ دارید می خونید بهارتون مبارک، البته روی مناسبت ها هیچوقت زیاد تأکیدی نداشتیم، مایی که داریم این مطلب رو می خونیم، قاعدتا هر نفسی که میاد و میره برامون دو تا عیده! ما زنده ایم و نفس می کشیم و در مسیر رشدیم، عید از این قشنگتر؟! اما برای تک تک شما عزیزان آرزو می کنم امسال براتون بهترین سال زندگیتون باشه) 

خوب فروتنی قدم پنج، فروتنی رو اینجور تعریف کردیم که خود واقعی مون رو بپذیریم، ما نه هیولا بودیم و نه فرشته! قدم پنج یه نگاه واقع بینانه به ما هدیه داد، مثلا اونجا که فکر می کردیم خیلی هیولا هستیم، آروممون کرد و ریشه ی اون ماجرا رو به ما نشون داد و گفت تو هیولا نبودی، تو به بیماریت بها دادی و فلان خطا رو انجام دادی، همین! و اونجا که فکر می کردیم خیلی دممون گرمه و از همه بهتریم هم یه خرده آروممون کرد و گفت ببین، هیشکی از هیشکی بهتر نیست، یه جاهایی دمت گرمه و باریکلا اما همه آدما یه جورایی مثل هم هستن! ترکیبی از خطاها و کارهای خوب. 

در کل واقع بینی هدیه ی قدم 5 به ما بود و ما رو می تونه از جوگیر شدن و برچسب زدن نجات بده، فروتنی دقیقا یعنی دست برداشتن از برچسب زدن، خوب، بد، بهتر، بدتر … و قدم پنج خیلی خوشگل این برچسبا رو برداشت و ما رو به فروتنی واقعی نزدیک کرد. 

این واقع بینی حاصل آگاهی، صداقت، شجاعت و اقراری بود که کردیم. در واقع ما تونستیم تمام اضافات رو کنار بزنیم و واقعیت وجودمون رو ببینیم و حالا می تونیم با فروتنی این واقعیت رو بپذیریم. ما همینی هستیم که هستیم! نه کم و نه بیش!

 

کانال تلگرام مسیر آرامش، دوازده قدم آرام: این روبرو کلیک کنید شاید باز شه! ورود به تلگرام با یاروشکن 😂 می تونید در تلگرام این رو سرچ کنید : aram12steps

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *