نشانه ی روز :

سوال 77 قدم چهار / چگونه برای خود و دیگران اهمیت قائل می شوم؟

خوب راستش رو بگم ، من معتقدم ما بچه های بیمار خدا ، خیلی هامون اون بچه خوبه بودیم که بیماری اینجوری قاطی پاتیمون کرد .خیلی از ما مهربون ترین ها بودیم ، برای دیگران دلسوز بودیم و انسانهای خوب و ارزشمندی بودیم و هستیم ! قرار نیست بیمار بودن برای ما انگ بد بودن رو به همراه داشته باشه .

امروز (فعل می شوم یعنی الان یکی از داشته هات اینیه که داری تمرین می کنی ) در برنامه یاد گرفتم که من چقدر ارزشمندم و باید چقدر با فروتنی برای خودم اهمیت قائل بشم . فهمیدم که در صورتی که سلامت عقل ، تعادل ، خواست خدا رو وارد زندگیم کنم ، اونوقت می تونم برای خودم ارزش قائل بشم و همینطور در قدمها کم کم فهمیدم همین ارزش رو که من برای خودم قائل میشم باید یاد بگیرم برای دیگران هم قائل بشم . اونها هم عزیزای خدا هستن ، اگر چه ممکنه اونها در حال خطا باشن یا بیمار باشن ،عین خودمون … اونها هم لیاقت اهمیت دادن دارم .

اصلا اهمیت دادن یعنی چی راستی ؟! یعنی اینکه من وقتی حرفی میزنم ، کاری می کنم در نظر بگیرم که آیا به خودم آسیبی میزنم ، آیا روی دیگران تاثیری میذارم … خسارتی در میانه ؟ یا قشنگ تر از اون ، آیا کاری که می کنم ، اون روح الهی و حال دل منو خوب می کنه ؟ به دیگران هم عشقی می دم ، خدمتی می کنم … یعنی باید یاد بگیرم اون نگاه خودمحورانه ی گذشته گذشت … دیگرانی هم هستن …و اون نگاه بیمار و خود کم بین هم باید کنار بره ، من ارزشمندم … من مهمم .

و این احساس ارزشمندی و این عشقی که می پراکنم ، یکی از داشته ها و ارزشهای امروز منه و در طول سالیان متوجه خواهیم شد که چقدر این کیفیتی که در من وجود داره باعث تغییر در خودم و روابطم میشه .

یه چیز رو دقت نکردم ! سوال وقتی می گه چگونه یعنی روش این عملکرد رو هم کمی باز کنیم و مرور کنیم .

وقتی به سلامتیم ، آرامشم ، روحم ، جسمم ، بهبودیم اهمیت میدم ، وقتی جلسه میرم ، مشارکت می کنم ، وقتی برای خودم خرید می کنم و به خودم هدیه می دم ، وقتی از خودم بخاطر دردهای گذشته جبران خسارت می کنم ، وقتی ورزش می کنم ،تفریح می کنم ، سفر می رم ، وقتی اجازه نمی دم دیگه حقوقم پایمال بشه ، وقتی در مکانهایی که در شان من نیست حاضر نمیشم ، وقتی با آدمهای سمی نشست و برخواست نمی کنم و صدها مثال دیگه که شما در کامنتها خواهید نوشت … یعنی برای خودم اهمیت قائلم .

وقتی حقوق دیگران رو رعایت می کنم ، وقتی به کسی خسارت نمی زنم ، وقتی در روابطم شان طرف مقابل رو در نظر می گیرم ، وقتی از دیگران سو استفاده نمی کنم ، وقتی دیگران رو در تصمیماتم شریک می کنم و مشورت می گیرم ، وقتی عشق می ورزم و حمایت می کنم ، وقتی حتی لبخند روی لبامه و خوش اخلاقم ، وقتی به خانواده خدمت می کنم و هزاران مثال دیگه یعنی دارم برای دیگران اهمیت قائل می شم .

 

 

کانال تلگرام مسیر آرامش، دوازده قدم آرام: این روبرو کلیک کنید شاید باز شه! ورود به تلگرام با یاروشکن 😂 می تونید در تلگرام این رو سرچ کنید : aram12steps

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *