نشانه ی روز :

سوال 9 قدم 6 / چه اعمالی می توانم انجام دهم،که نشان دهنده آمادگی کامل من باشد؟

خیلی هم عالی! اولین و مهمترین نکته ی این سؤال : آمادگی کامل فقط در سر من اتفاق نمی افته ! آمادگی کامل یک عملکرده به دنبال داره! در یک کلام : به عمل کار برآید ، به سخن دانی نیست!

تصور کنید که یک بار سنگین روی دوش دارید، از کسی کمک می خواید که اون رو از شما بگیره، اما به جای اینکه یک جا بنشینید و اجازه بدید کارش رو بکنه شروع بکنید به فرار و ورجه وورجه و گذاشتن بارهای تازه روی همون بار و سفت کردن بندهاش روی کمرتون و مثل کسی رفتار کنید که انگار نه انگار درخواستی داشته! خوب معلومه که کمک کننده متوجه میشه درخواست شما یه هوس زودگذر بوده و انگار دارید از حمل بار لذت می برید! 

مراسم زمین گذاشتن این بار سنگین و فلج کننده اینجوره که آروم میگیرم، سهم خودم که باز کردن طنابها و درخواست کردن و ورجه وورجه نکردن و بار روی بار اضافه نکردنه انجام میدم و با فروتنی و ادب از اونکه قوی تره می خوام که آماده ام ، بیا اینو از رو شونه هام بردار! 

گفتم ادب! مسئله ایه که خیلی کم در موردش صحبت میشه اما یکی از اعتقادات بسیار قوی من اینه که ادب یکی از مهمترین چیزها در بهبودیه! بله دوست خوبم، ادب، در مقابل نیروی برتر ، در مقابل همدردان، در مقابل خودم، در مقابل راهنما، در مقابل آموزه ها … ادب می تونه ترکیبی از تسلیم و فروتنی و یه معجون ساخته شده از همه ی اصول روحانی مثل صداقت و روشن بینی و تواضع و … باشه! مولانا قشنگ میگه که : از خدا جوییم توفیق ادب / بی‌ادب محروم گشت از لطف رب

بله دوست عزیزم، نمی تونی از کسی کمک بخوای در حالی که داری بر خلاف خواستش عمل می کنی، اگر آماده ای نواقص رو زمین بگذاری باید مثل آماده ها هم عمل کنی! (همونطور که در قدم اول ازت خواستم اگه اقرار می کنی عاجزی باید عاجز عمل کنی ! ) ، الان هم اگر آماده ای نواقص رو زمین بگذاری، باید سهم خودت از آمادگی رو به جا بیاری ، به بهبودیت متعهدتر باشی، آگاهانه پی لذت نواقص نری، رابطه ات رو با خداوند بیشتر و بیشتر کنی و بهترین سعی و کوششت رو برای درک سم بودن نواقص به کار بگیری! آماده بودن یعنی با تمام توانم بر خلاف خواست بیماریم که داره به نواقص چنگ میزنه، شروع کنم به تحقیق در مورد بلاهایی که نواقص سر من میاره ! 

کانال تلگرام مسیر آرامش، دوازده قدم آرام: این روبرو کلیک کنید شاید باز شه! ورود به تلگرام با یاروشکن 😂 می تونید در تلگرام این رو سرچ کنید : aram12steps

4 comments

  1. سعی میکنم تسلیم رو دوباره اجرا کنم…قلبی قبول کنم که نمیتونم و نمیدونم…بر خلاف میلم عمل کنم …در حد تواناییم
    دعا میکنم که خدا برام راه باز کنه و تسلیم راه کارهای راهنمام میشم چون اون منو از بیرون میبینه
    رابطم رو با خدا بیشتر میکنم …روزانه یادآوری میکنم کله من دشمن منه…اصولمو میذارم وسط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *