نشانه ی روز :

قدم ششم / ما آمادگی کامل پیدا کردیم که خداوند کلیه نواقص شخصیتی ما را برطرف کند.

Step6: Were entirely ready to have God remove all these defects of character.

همینجوری گفتم انگلیسیشم بذاریم باکلاس بشه 😁
خوب خیلی عالی میشه که قبل از کارکرد این قدم، سراغ نشریاتی که در دسترس دارید برید و شروع کنید به خوندن توضیحات تا متوجه بشیم این قدم چیه، اینجا چیکار می کنیم و قراره چیکار کنیم. سایت یکی از برنامه های دوازده قدمی هم مطالب قشنگی از نشریان گذاشته که خوبه اینجا مطالعه کنید. 

 

خوب ما اینجا چیکار می کنیم، ما به ریشه ی خطاهامون که نواقص بود پی بردیم و اقرار کردیم اتفاقات ناخوشایند زندگی ما بر اثر استفاده از همین نواقصه که اتفاق افتاده، شاید فهمیده باشیم بسیاری از چیزهایی که از دست دادیم و بسیاری از چیزهایی که بدست نیاوردیم هم بخاطر این نواقص بوده، چرا یوهو نپریم قدم هفتم و از خدا نخوایم کلیه نواقص شخصیتی ما رو بگیره راحت بشیم؟!

راستش رو بخواید اگه ما همچین آدمایی بودیم که یه ایراد رو بفهمیم و مثل بچه های خوب بریم درستش کنیم که دیگه بیمار نبودیم! بیماری ما پیچیده تر از این حرفهاست، با تمام آنچه که در قدم پنج متوجه شدیم، ما در وجود خودمون کلی از نواقصمون رو سفت چسبیدیم! بعضیاشون رو عاشقانه دوست داریم! بعضیاشون رو بعنوان ابزار زندگی (به اشتباه) هنوز داریم استفاده می کنیم، بعضی قسمتای زندگیمون رو به بعضی نواقص متصل کردیم و داریم بینشون غوطه می خوریم؟! کی می تونه این اسباب بازیها رو یوهویی از ما بگیره؟! ما باید آماده بشیم! ما باید تمایل پیدا کنیم! اگه ته دلت فکر می کنی من که آماده ام، درک می کنم اما تا وقتی نواقص رو به درستی نشناسی، ندونی که دقیقا با ما چه کردن و چه میکنن، ته دلت بعضی هاشون رو دوست خواهی داشت یا براش دلتنگی خواهی کرد! پس بذار آماده بشیم، کاملا آماده .. از طرفی کلمه به کلمه ی متن سرفصل قدم کلیده . ما : یعنی به تنهایی نمی تونیم / آمادگی کامل: همینجوری نمی تونیم و باید کاملا تمایل داشته باشیم آماده بشیم/ کلیه نواقص: یعنی یکی در میون نمیشه، آماده شو همه رو بسپری /خداوند: یعنی من به تنهایی نمی تونم ، خدا میتونه و این کار کار خداست! /برطرف: بر خلاف عقیده ی خیلیا، خداوند می تونه کاملا برطرف کنه! یه نقص دیگه نباشه! به همین زیبایی ….

می بینید چقدر یک جمله می تونه آگاهی و درس داشته باشه؟

حالا به امید خدا با هم بریم سراغ کارکرد این قدم و اعتراف می کنم که خودم بیشتر از همه مشتاقم سوالات رو کار کنم چون این سایت و این نوشته ها برای من در حقیقت یک دور دیگه کارکرد این قدمهاست و من خودم کلی یاد میگیرم! 

کانال تلگرام مسیر آرامش، دوازده قدم آرام: این روبرو کلیک کنید شاید باز شه! ورود به تلگرام با یاروشکن 😂 می تونید در تلگرام این رو سرچ کنید : aram12steps

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *