نشانه ی روز :

سوال اول قدم پنج /چه بهانه یا دست آویزی در مورد کار نکردن قدم پنجم دارم؟

خوب عزیزانم ، برای اولین بار حدود بیست روز نبودم تا انرژی و آمادگی کارکرد این قدم رو از خداوند گرفتم . مرسی از احوالپرسی هاتون (به جون خودم یه نفرتونم نپرسید کجایی ، هستی ، نیستی 🙂  ).

خوب قبل از هر چیز بگم بهانه و دستاویز رو با ترسها قاطی نکنیم ! بهانه و دستاویز اسمش با خودشه ، یه جورایی انگار واقعی نیستن ، انگار دنبال چیزی میگردم که به اون دلیل این قدم رو کار نکنم ، ترسها ممکنه ظاهرشون واقعی باشه ، یا صادقانه تر در موردشون صحبت کنم ، اما بهانه ها نه !

عزیزانی رو دیدم که بهانشون اینه برگردن قدم چهار بهتری کار کننن ، عزیزانی رو دیدم که بهانه آوردن که اقرار به گناه خودش گناهه در دینشون (که این مسئله سالهاست که با فتواهایی که گرفته شده اصلا صحیح نیست و در راستای بهبودی جایزه) ، بعضیا بهانشون نتونستنه ، بعضیا بهانه میارن که باید بگردن یکیو پیدا کنن که بیشتر اعتماد کنن ، بعضیا بهانه میارن که باید صبر کنن آماده بشن  وطبیعیه که به تعداد افراد انجمن و چند برابرشون بهانه برای کارنکردن قدمی به این مهمی وجود داره.

خوب طبیعیه قراره یه تغییر بزرگ در زندگیم اتفاق بیافته ، قراره این نقابه رو بردارم صورتم یه هوایی بخوره ، قراره کلی دروغ که به خودمم گفتم رو کنار بذارم و رنگ و بوی حقیقت رو حس کنم ، قراره سرچشمه رو ببینم و از گلالودی درش بیارم … این تغییرات برای بیماری وحشتناک و برای ذهن هراس آوره ! یادتون باشه ذهن از تغییر فراریه … 

اما می دونم شمایی که اینجایی و داری این رو می خونی یعنی مشتاقی و تمایل داری ، پس با هم پیش میریم ، کلی هم حالشو می بریم ، بهانه بی بهانه … کاری که قراره برای بهبودیم انجام بدم رو انجام میدم …هیچکی با کارکرد این قدم نمرد ، اما خیلیا با کارکردش زنده موندن ، توی یکی از انجمنهای دوازده قدمی رسما گفته شده که کسانی که پنج رو کار نکنن دیر یا زود لغزش می کنن … 

کانال تلگرام مسیر آرامش، دوازده قدم آرام: این روبرو کلیک کنید شاید باز شه! ورود به تلگرام با یاروشکن 😂 می تونید در تلگرام این رو سرچ کنید : aram12steps

4 comments

  1. سلام آرام عزیز
    واقعیت اینه که همه کار رو سرسری میگیرن
    تازگی یه قدم جدید شرع کردم
    25 نفریم
    همین جلسه دوم فقط 4 و 5 نفر سئوالات رو جواب میدیم
    راهنما شروع میکنه به حرف زدن و مثلا تجربه دادن
    بیشتر کارکرد قدم راهنماست تا رهجوها
    دوباره به مسیر یه طرفه
    بیشتر وقت جلسه قدم صرف صحبت های راهنما میشه
    مثالهای راهنما
    درد دلای راهنما
    نمی دونم اصلا راضی نیستم
    صرفا برای پر کردن جلساتم میرم
    چطوری میخواد با 25 نفر قدم 4 کار کنه
    چطوری قدم 5 رو برای 25 نفر گوش کنه و تحلیل کنه و الگوهای رفتاری منو در بیاره
    بدیش اینه که بهتر از ایشون هم پیدا نمی کنم
    اینا بهانه دستاویزه یا هر چی واقعیت داره
    از قدم یازده رفتم پیش این راهنما که تموم بشه قدم یک رو دوباره شروع کنیم تا 4 و 5 رو باهاش کار کنم
    جستجوگرانه و موشکفانه و بیباکانه تا الگوهای رفتاری و راهکارهاش دربیاد
    ولی با این سیستم بعید می دون اصلا به قدم 4 برسیم
    دوباره اتلاف 2 تا 3 سال وقت و بازم نصفه نیمه

    • دوست خوبم ، اگر در جلسه ی قدم به دنبال آگاهی، پیام خداوند و بهبودی بگردید قطعا اون رو میان حرفهای راهنمای عزیزتون پیدا می کنید .
      در مسیر رشد چیزی به نام اتلاف نداریم ، در مسیری که پایانی نداره و مدرکی در کار نیست ، مسیری که همه چیز بر محور خدا میگرده مگه میشه چیزی سر جای خودش نباشه ، سپردنتون کجاست .
      در آخر برای هر دومون یه دعا می کنم : خداوندا یاری ام کن متوقع نباشم دنیا و هر چه در آن است آنگونه که من می خواهم رفتار کنند . تسلیم و پیروز باشید .

  2. دوست عزیز! سلام
    چند نکته رو میخوام بگم که امیدوارم استفاده خوبی داشته باشی از برداشت و درک این نکات.
    اول از همه اینکه ما یاد گرفتیم که بهبودی شخصیه،یعنی هر کسی مسئول بهبودی خودشه و اصلأ کاری به مسیر بهبودی دیگران و روشهای مختلفشان نداریم.مهمتر از همه کس و همه چیز خودت هستی،حتی از عزیزانت هم.
    دوم اینکه کلاس قدم مال راهنما است،راهنما است که از تجربه های شما برداشت و درک خودش رو به روز میکنه،همین اتفاق برای شما می‌افته زمانی که شما راهنما میشوید و قدم ها رو انتقال میدهید.(البته در مورد قدم ۴ بیشتر راهنما صحبت میکنه و ترازهایی از خود باز میکنه که رهجوها احساس بهتری داشته باشند)شما هم می‌توانید در کلاس مشارکت داشته باشید و این را از راهنما بخواهید،بپرسید و پاسخ بدهید.
    تحربه شخصی به من نشون داده که در مسیر کارکرد قدمها،کلاس ها با نفرات بیشتر استارت خورده و با کارکرد هر قدم و ادامه سفر،در هر قدم ریزش نفرات مشاهده میشه،پس نگران نباش و به قول آرام سپردنتون کجا رفته!؟
    البته که دیدم راهنماهایی که رهجوی زیادی دارند،و به قول خودمون آش رهجو درست میکنند،شاید هم این راهنما وقت کافی برای ساپورت تعداد رهجو را داشته باشه و بتونه جوابگو باشه که دمش هم گرم،نظر من اینه که شما قبل از شروع به کارکرد قدم باید در مورد انتخاب راهنما دقت بیشتری بخرج میدادی و از نشریات و وجلسات پرسش و پاسخ و تحربه اعضای دیگر هم بهره میبردی،اما هنوز هم هرکاری را با مشورت و طبق اصول برنامه انجام بده، حتما نتیجه گیری خوبی خواهی داشت و بهترین راه حل را انتخاب میکنی. راهنما باید کلاس قدم خودشو حتی با ۱ نفر هم ،برگزار کند.
    اگر تا کنون راهنمای شما،توانسته که شنونده شما باشه و زندگی شما به روال برنامه بوده باشه(منظورم ،تماس روزانه با راهنما،نوشتن و خواندن ترازها با راهنما،گفتن و شنیدن رازها با راهنما و …به صورت روزانه،مرتب و منظم)،پس همون سپردنی که آرام گفت و تمرین کن دوباره و هرروز.
    خیلی حرف زدم ولی خیلی صحبت دارم بازهم که بگم اما،بهترین پیشنهاد من به شما برادرم اینه که ۷۲ قلم نشریات داریم، باز هم بیشتر مطالعه کن،از تجربه اعضا و پرسش و پاسخ و گوناگونی جلسات(شهرستان های اطراف)بهره بیشتری را نصیب خودت کن،خودت و دوست داشته باش،نترس از اینکه اشتباه کنی،اشتباه تکراری نکن.و اینم بگم که اجبار از جنبه های بیماری اعتیاد ،اجباری در کار نیست خیلی سعی کردم که صحبت نکنم در مورد این موضوع ولی هر وقت متوجه شدی مسیرت اشتباهه،پس ادامش نده…💙💚

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *