نشانه ی روز :

سوال 13 قدم 6 شش/ زندگی من بدون این گونه رفتارها به چه شکل خواهد بود ؟ به جای آن کدام یک از اصول روحانی را می توانم بکار گیرم؟

راستش اینه هیچوقت روی سوال قدمها عدد نگذاشته بودم و الان هر سایتی یه شماره روی سوالا گذاشته و گیج شدم، به امید خدا که سؤال درست رو نوشته باشم. 

خوب برای اینکه به عجز در مورد یک نقص برسیم، دو تا کار باید انجام بدیم، یکی اهرم رنج رو فعال کنیم، یعنی با تمام وجودمون درد بکشیم از کارهایی که این نقص با ما کرد،از طریق ترازنامه هر نقص رو به خوبی بشناسیم و چون ذات نواقص اینطوره که امکان نداره رنج و درد و خسارت نداشته باشه، می تونیم با نوشتن درست ترازنامه حسابی درد بکشیم! علت این درد مقدس هم اینه که حافظ زیبا می گه : 

طبیبِ عشق مسیحا دَم است و مُشفِق، لیک / چو دَرد در تو نبیند که را دوا بکند؟

و از درد که میگذریم در این سؤال به چیزهای قشنگی میرسیم! لذت. چیزی که ما عاشقشیم! حالا بیاید یه کم لذت درست رو تجربه کنیم. زندگیمون بدون اون نقص چه شکلی میشه؟چقدر آزادی، چقدر رهایی، چقدر لذت، چقدر حس خوب، چه مزایایی در زندگیتون اضافه میشه ؟

و نکته ی طلایی این سؤال : چاله ای به نام نقص با جنسی از اصول روحانیه که پر میشه! هر نقص یک نقطه ی مقابل داره، در قدم هفتم بیشتر در مورد برطرف شدن نواقص صحبت می کنیم ولی کلید رو اینجا بهمون داده: اگر مغروری، اول ببین زندگیت بدون غرور چه بهشتی میشه، چقدر کمتر نقاب می زنی ، چقدر کمتر دیگران رو آزار می دی ، چقدر روابطت بهتر میشه، چه موقعیتهای جدیدی، چه آدمهای جدیدی، چه اتفاقات خوبی تو زندگیت می افته! و سؤال می گه اصل روحانی مقابل این نقص رو بنویس: فروتنی! این چاله باید با فروتنی پر بشه …

کانال تلگرام مسیر آرامش، دوازده قدم آرام: این روبرو کلیک کنید شاید باز شه! ورود به تلگرام با یاروشکن 😂 می تونید در تلگرام این رو سرچ کنید : aram12steps

8 comments

  1. سلام ممنون از مطالب خوبتون
    لطفا ادامه مسیر رو بذارید

  2. باسلام
    از مطالب سودمندتون بسیار ممنون و سپاسگذارم
    نوشته‌های شما به بهبود رفتارم و سلامت روحم بسیار کمک کرده.
    لطفا ادامه بدهید.

  3. درود بر شما تبریک بابت کار و درک زیباتون
    قدم۶به بعد نمیزارید
    هر چی گشتم درک شما فقط تا قدم۶هست تلگرام هم هستم
    چطور میتونم با شنا تماس بگیرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *