نشانه ی روز :

سوال 14 قدم 6 : چه احساساتی در رابطه با این نواقص خود تجربه می کنم ؟ آیا سعی می کنم که بعضی احساسات خود را توسط عمل از روی نواقصم سرکوب کنم ؟

خوب من برگشتم! سؤال داره از ارتباط احساسات و نواقص صحبت می کنه. در مورد احساسات گفتیم که پیام آوران امین خداوند هستند، هر احساسی یه پیام داره! احساسات ناخوشایند هم پیام دارند و باید بهشون رسیدگی بشه، اما وقتی داریم احساس ناخوشایندی رو تجربه می کنیم، ناگهان بیماری فرصت خوبی به دست میاره و شروع می کنه چیدن گزینه ها روی میز! نواقص رنگارنگی رو جلو میاره و کلی تبلیغات گل منگلی هم برای هر کدوم میاره!

بگذار مثالی بزنم: رژیم غذایی خاصی داشتم، بسیار بهش پابند بودم و همه چیز خوب پیش می رفت، یک روز امتحان داشتم، احساس نگرانی و استرس داشتم! (احساس استرس و نگرانی در این شرایط رو که بررسی کنم می بینم به خاطر این بود که به قدر کافی اعتماد به نفس نداشتم، به قدر کافی درس نخونده بودم یا حتی به قدر کافی ایمان و اعتماد به خودم یا خداوند نداشتم! همه ی اینها نیاز به رسیدگی داره دیگه! ) اما بیماری یک ردیف نقص رو کرد، عصبانی شو! دانشگاه رو نیمه کاره رها کن! یا حداقل سیر دل غذا بخور آروم بگیری! نقص پرخوری رو انتخاب کردم و پرهیزم رو شکستم! سیر دل خوردم، حتی آروم هم گرفتم! بعد از اینکه امتحان تمام شد و روزها گذشت و من با پیشنهادهای بیماری غرق رژیم غذایی ناسالم شدم به خودم اومدم و با خودم فکر کردم، واقعا امتحان چه ربطی به خوردن داشت؟! واقعیت این بود که بیماری برای سرکوب احساسات ابزار نقص رو به من داده بود. 

گاهی برای سرکوب احساساتی که سالها حمل کردیم از نواقص استفاده می کردیم، احساس عدم اعتماد به نفس، احساس خود کم بینی، احساس حقارت احساساتی بود که گاهی با عمل از روی یک نقص کمرنگ میشدن! خیلی از ادمهای بزن بهادری که می شناسیم در حقیقت برای سرکوب چنین احساساتیه که از پرخاشگری استفاده می کنند. بی رحم میشن و … 

در ترازنامه نواقصتون وقتی نام نقص رو نوشتید و به این ستون رسیدید دقیقا بررسی کنید که چه زمانهایی از روی اون عمل می کردید و زمانهایی که عمل می کردید چه احساساتی رو تجربه می کردید یا با اون سرکوب می کردید! 

یادم رفت بگم که یه وقتایی برای تجربه کردن احساساتی که نمی خواستم از طریق صحیح و الهی بهشون دست پیدا کنیم دست به دامن نواقص می شدیم! مثلا وقتی دنبال احساس غرور و افتخار و موفقیت بودیم متقلب می شدیم و از ناصادقی استفاده می کردیم تا زودتر به این احساس و نتیجه دست پیدا کنیم!

کانال تلگرام مسیر آرامش، دوازده قدم آرام: این روبرو کلیک کنید شاید باز شه! ورود به تلگرام با یاروشکن 😂 می تونید در تلگرام این رو سرچ کنید : aram12steps

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *