نشانه ی روز :

سوال 23 قدم پنج/ چگونه در میان گذاشتن ترازنامه با راهنما تعهد مرا نسبت به برنامه بیشتر میکند؟

تعهد یعنی بر پای عهد و پیمانی که بستیم بمونیم. پای عهد و پیمان موندن هم وقتی همه چیز آسون و گل و بلبله که کاری نداره، کسی تعهدش رو نشون میده که در شرایط سخت بر عهدش پایبند بمونه! اقرار صادقانه اونجاست که من با برنامه تجدید پیمان می کنم! اونجاست که من می گم برای بودن در این برنامه حاضرم خودم رو افشا کنم، حاضرم از منیت و غرورم بگذرم، پا بگذارم روی ترسهام، نقابهام رو بردارم و خود واقعیم رو نشون بدم. اینها کارهاییه که به هیچ وجه و به هیچ قیمتی حاضر نبودم انجام بدم و امروز عملا برای موندم سر عهدی که با خودم، خدا و برنامه بستم انجامش میدم. این کار بزرگیه و نتایج بزرگی هم به همراه خواهد داشت. 

از طرفی متعهد بودن یعنی پای حرفم موندن! حالا که من به ریشه ی مشکلاتم پی بردم باید متعهدانه به سمت برطرف کردنشون و تکرار نکردن اشتباهاتم پیش برم. قراره تعهدم به برنامه بیشتر بشه، یعنی تا حالا اگر نادان بودم و به کمک نیاز داشتم تا خطاهام، انکارهام و ریشه ی اونها رو ببینم امروز ابزار و آگاهی هم دارم و اگه یه کم زرنگ باشم می تونم اونها رو با بهبودی تشخیص بدم، حالا باید متعهدانه طبق بهبودی رفتار کنم !

کانال تلگرام مسیر آرامش، دوازده قدم آرام: این روبرو کلیک کنید شاید باز شه! ورود به تلگرام با یاروشکن 😂 می تونید در تلگرام این رو سرچ کنید : aram12steps

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *