نشانه ی روز :

سوال 24 قدم پنج / کار کرد قدم پنجم چگونه فروتنی و خویشتن پذیری مرا افزایش داده است.

نمی دونم من بی حوصله شدم یا این سوال رو چند سوال قبل در قالب های مختلف پاسخ دادیم ولی حتما خیره! 

فروتنی و خویشتن پذیری یعنی پذیرفتن آنچه که هستم! بدون برچسب زدن خوب و بد، بدون برچسب زدن گناهکار و بی گناه، بدون برچسب هیولا و فرشته! من هستم! همین! 

فروتنی یعنی خودم رو از دو جهت بپذیرم، جهت اول انسانی هستم که می تونم تا خود خدا پیش برم و صفات خدایی رو در خودم تا روزی که زنده ام پرورش بدم، از طرفی هم انسانی هستم که تا ته تاریکی و پوچی می تونم خودم رو بکشونم و نابود کنم! اما فروتنی یعنی در این لحظه من این انسانم! نه در اوج خدام ، نه در دره های پوچی، در مسیر رشدم هستم اگه فقط برای امروز کارهام رو درست انجام بدم، یک قدم به سمت اوج پیش رفتم، اگه فقط برای امروز کارهای خطا انجام بدم ، یک قدم به سمت نابودی رفتم! 

حالا همه ی اینها چه ربطی به قدم پنج داره، قدم پنج شد یه آینه ی جادویی که نه تنها خود واقعیم رو به من نشون داد و از هر دو جهت من رو توجیه کرد، منم منم ها و غرورم رو گرفت تا بشینم سر جام، از طرفی هم احساس بدی که نسبت به خودم داشتم رو گرفت و به من ثابت کرد که ما فقط آدمیم! 

با خوب و بدهای وجودمون … با نیمه های تاریک و روشن … وقتشه به پیش بریم و این تاریک و روشنی ها رو بیشتر بشناسیم…

کانال تلگرام مسیر آرامش، دوازده قدم آرام: این روبرو کلیک کنید شاید باز شه! ورود به تلگرام با یاروشکن 😂 می تونید در تلگرام این رو سرچ کنید : aram12steps

3 comments

  1. سلام، دور اول کارکرد قدم هام هست ، تا به الان از تجربتون استفاده میکردم و خیلی برام تاثیرگذار بود ، از نوع خوبش! میشه سریعتر تجربه سوالهای قدم ۶ و ۷ تون رو هم به اشتراک بذارید؟ آخه من جلو زدم یه مدته😂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *