نشانه ی روز :

سوال 26 قدم پنج / در نتیجه کارکرد قدم پنجم رابطه ام با راهنمایم چگونه تغییر کرده است ؟

پیش نوشت : نمی دونم برای من اینطوره یا برای شما هم هست که حرکت به جلوی قدم پنج داره یه عمر طول میکشه 😜 طاقت بیارید ، سه سوال مونده.

نکته : قبل از کارکرد این سوال یه نکته برام جالبه، برای دوستانی که با تعصب در مورد واژه ی نیروی برتر می گن که منظور قدمها از نیروی برتر راهنماست، پس چرا کتاب در سوال قبل رابطه با نیروی برتر رو پرسید و الان داره در مورد راهنما می پرسه؟! نظر شخصی من اینه که اشاره به نیروی برتر در کتاب قدم در 99 درصد موارد با خداونده. 

خوب، رسیدیم به راهنمای عزیز (که فکر کنم در درکهای قبلی هم باز در موردش گفتم و همه چیز رو قاطی کردم! ) من اومدم نشستم بیشترین اعتمادی که میشد به یه بشر کنم رو بهش کردم! نتیجه فقط خوب شدن حالم بود!!! این آدم قضاوتم نکرد، کمکم کرد، کلی بار از دوشم برداشت ، کلی راهنماییم کرد، بهم یاد داد خودش هم بعنوان یک انسان با همین مسائل دست و پنجه نرم کرده، بسیاری از خطاها و احساسایی که فکر می کردم در کل عالم بشریت فقط من یکی چنین چیزی رو تجربه کردم، گفت منم منم ! و فهمیدم تنها نیستم .

چنین ارتباطی ارزشش ناگفتنیه! یکی از داشته های ارزشمندی که ما در انجمن های دوازده قدمی داریم و آدمهای بیرون ندارن همین جواهریه که خداوند به ما فرصت شناختنش رو داده! کسی که قضاوتت نکنه ! از بالا به پایین نگاهت نکنه ! باهات همدلی کنه ! بهت آموزش بده! هوشیارت کنه ! اون هم در قدم پنج ، جایی که آسیب پذیرترین حالت خودمون رو صادقانه براش رو کردیم! 

بله ، فهمیدیم این آدم جواهریه که خداوند در خدمتمون قرار داده تا از او بیاموزیم و به او اعتماد کنیم! حالا با او راحت ترین، رفیق تریم ، همدل تریم ، اعتماد بیشتری داریم و باقی مسیر رو قشنگ تر می تونیم کنارش طی کنیم و از نواقص و خسارتهامون براش بگیم … 

 

کانال تلگرام مسیر آرامش، دوازده قدم آرام: این روبرو کلیک کنید شاید باز شه! ورود به تلگرام با یاروشکن 😂 می تونید در تلگرام این رو سرچ کنید : aram12steps

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *